6. aug. 2012

Muffins by Tripp

Muffins
Hei! I dag er det jeg Tripp som blogger for mamma!
Plutselig bestemte jeg meg for å lage noen helt vanlige muffins, ikke noe fancy eller noe som tar lengre tid.

Oppskrift:

50 g smeltet smør

1 dl sukker
1 egg

2 dl melk/fløte

3 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

2,5 hvetemel
 
 
1.Først smelter du smøret og lar det kjøle seg ned litt.
2. Finn en bolle og visp sammen smøret og sukkeret til det blir mykt og luftig.
3.Klekk så egget mot kanten og hel oppi og visp til det blir jevnt.
4.Bland i melken, hvetemel, bakepulver og vaniljesukker og visp til det blir jevnt igjen.
Jeg puttet Smarties i, veldig godt! Ikke noen spesiell mengde, bare heiv oppi litt!

Glasuren består av:

2 dl melis

2 spiseskjeer kakao

2 spiseskjeer kremfløte
Og vips så ble de slik!
Jeg tok ikke glasur på alle fordi den er ganske mektige og det er ikke alle så glad i her i huset! :D
-         Tripp

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...